Hvordan vi trives på job påvirker vores sygefravær, stress niveau og trivsel. Vi kan igennem ledelse skabe bedre trivsel på job, mindre sygefravær, mindre personaleomsætning, lavere stress niveau og få større medarbejdertilfredshed blandt vores medarbejdere. Medarbejdertilfredshed og arbejdsglæde hænger sammen med vores lederskab.
Åben og ærlig dialog med medarbejderne om, hvad der skaber trivsel i deres job, for et eksempel i forbindelse med arbejdspladsvurderinger eller trivselsundersøgelser, kan hjælpe os som ledere til at fokusere på de rigtige faktorer i arbejdet med at skabe trivsel.
Alene det at invitere til en åben dialog er et skridt i den rigtige retning i arbejdet med trivsel i afdelingen. I dette foredrag arbejder vi med hvordan vi som personaleledere kan sikre et godt arbejdsmiljø i vores afdelinger.
I foredraget Større medarbejdertilfredshed og mindre stress kommer vi med konkrete redskaber til, hvordan vi som ledere kan arbejde med medarbejdernes tilfredshed med deres arbejde, med os som ledere og med selve virksomheden.
Vi giver eksempler på hvordan man kan benytte medarbejderudviklingssamtaler, APV’er og den daglige omgang med medarbejderne til at minimere stressen i jeres virksomhed.
Få mere glæde af MUS-samtalerne
Lær at bruge APV’en bedre
Få sat stress på agenden for dit arbejde
Bliv mere bevidst om din indflydelse på andres velvære
Bliv en mere synlig og respekteret leder